Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.12.2008 15:10 - Това ли трябваше да постигнем!
Автор: emil60 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 616 Коментари: 0 Гласове:
0



В последните около 20 години, както казваше и казва един солиден издател, става все по-лошо. Всъщност той е оптимист и винаги казва всъщност: - "Ще става все по-лошо!". Вече толкова години е прав, но не проумявам откъде този оптимизъм. Защо през тези години съм запомнил имената на Петър, Жельо, Филип,  Жан, Андрей, Пак Петър, Иван, Симеон, Георги, Сергей и още много. Все умни и способни, със завидни научни постижения и биографии, пък гледай:
Българското образование се срива с рекордни темпове Качеството на образования на българските осмокласници спада с рекордни темпове, съобщава вестник "Сега" цитирайки международното изследване за знанията на осмокласниците по математика и природни науки TIMSS. Спрямо 1995 година българските ученици са понижили своя резултат с 63 точки, с което българската образователна система безапелационно държи първото място в тази непрестижна класация. За този период групата на най-добрите математици у нас се е стопила над 4 пъти, а под санитарния минимум по предмета вече попадат 26% от учениците.

През 2007 г. изследването е било проведено в общо 49 държави. Средните резултати по математика са се понижили с 13 точки до 464 точки.

Следващата страна, която регистрира голямо изоставане, е Чехия - спад от 42 точки, както и Швеция - минус 48 точки. В общото класиране обаче Чехия продължава да държи 11-а позиция, Швеция е 15-а. След България от включените в изследването европейски страни са само Украйна, Румъния и Босна и Херцеговина.

На първо място в класацията е Тайван (598 т.), следвана от Корея (597 т.) и Сингапур (593 т.). На последно място е Катар с 307 точки.

Сривът в средните резултати е съпроводен и от рязко свиване на математическия елит у нас. През 1995 г. в групата на най-добрите, покриващи най-високото ниво в изследването, са попадали 17% от учениците, през 2007 г. процентът е 4. Добрите са намалели от 40 на 20% за сметка на учениците на средно и ниско ниво.

Лоши са и резултатите по естествени науки. Тук България е на 24-та позиция, като по всички включени предмети - биология, химия, физика и география, резултатите са чувствително под средното спрямо скалата за оценяване. Данни за предходни години по тези предмети обаче няма, защото страната ни не е участвала в изследванията.

Според изследването причината за този спад е несправедливата образователна система, която поставя образованието в зависимост от икономическото положение на учениците и техните семейства.

В процента на бедните ученици като цяло има леко понижение, но разликата между училища с малко проблемни деца и такива с много бедни продължава да е много голяма. 77 точки делят училищата с под 10 и над 50% бедни ученици у нас. В Босна и Херцеговина например разликата е доста по-малка - само 5 точки.

В българските училища часовете по математика са сравнително малко на брой - 93 часа годишно срещу 158 за лидера в класацията Тайван. Авторите на изследването са на мнение, че учениците в България биват изпитвани по рядко в сравнение с връстниците си по света. Средният показател за изследването е 46 на сто изпитани ученици на всеки две седмици, за България този процент е 32.

Българчетата масово бягат и от часовете - 39% са с нисък индекс на посещение на училище срещу 20% средно за другите страни.




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: emil60
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3317642
Постинги: 765
Коментари: 1064
Гласове: 5233
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930