2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. kvg55
5. wonder
6. planinitenabulgaria
7. varg1
8. sparotok
9. mt46
10. deathmetalverses
11. getmans1
12. hadjito
13. samvoin
14. tili
2. radostinalassa
3. vesonai
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
Българското образование се срива с рекордни темпове Качеството на образования на българските осмокласници спада с рекордни темпове, съобщава вестник "Сега" цитирайки международното изследване за знанията на осмокласниците по математика и природни науки TIMSS. Спрямо 1995 година българските ученици са понижили своя резултат с 63 точки, с което българската образователна система безапелационно държи първото място в тази непрестижна класация. За този период групата на най-добрите математици у нас се е стопила над 4 пъти, а под санитарния минимум по предмета вече попадат 26% от учениците.
През 2007 г. изследването е било проведено в общо 49 държави. Средните резултати по математика са се понижили с 13 точки до 464 точки.
Следващата страна, която регистрира голямо изоставане, е Чехия - спад от 42 точки, както и Швеция - минус 48 точки. В общото класиране обаче Чехия продължава да държи 11-а позиция, Швеция е 15-а. След България от включените в изследването европейски страни са само Украйна, Румъния и Босна и Херцеговина.
На първо място в класацията е Тайван (598 т.), следвана от Корея (597 т.) и Сингапур (593 т.). На последно място е Катар с 307 точки.
Сривът в средните резултати е съпроводен и от рязко свиване на математическия елит у нас. През 1995 г. в групата на най-добрите, покриващи най-високото ниво в изследването, са попадали 17% от учениците, през 2007 г. процентът е 4. Добрите са намалели от 40 на 20% за сметка на учениците на средно и ниско ниво.
Лоши са и резултатите по естествени науки. Тук България е на 24-та позиция, като по всички включени предмети - биология, химия, физика и география, резултатите са чувствително под средното спрямо скалата за оценяване. Данни за предходни години по тези предмети обаче няма, защото страната ни не е участвала в изследванията.
Според изследването причината за този спад е несправедливата образователна система, която поставя образованието в зависимост от икономическото положение на учениците и техните семейства.
В процента на бедните ученици като цяло има леко понижение, но разликата между училища с малко проблемни деца и такива с много бедни продължава да е много голяма. 77 точки делят училищата с под 10 и над 50% бедни ученици у нас. В Босна и Херцеговина например разликата е доста по-малка - само 5 точки.
В българските училища часовете по математика са сравнително малко на брой - 93 часа годишно срещу 158 за лидера в класацията Тайван. Авторите на изследването са на мнение, че учениците в България биват изпитвани по рядко в сравнение с връстниците си по света. Средният показател за изследването е 46 на сто изпитани ученици на всеки две седмици, за България този процент е 32.
Българчетата масово бягат и от часовете - 39% са с нисък индекс на посещение на училище срещу 20% средно за другите страни.
2. aaaa
3. iv
4. ivbed
5. Любим линк
6. Нашият кандидат за кмет на София
7. EkaterinaVitkova, talant