Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.11.2009 22:49 - Все отнякъде трябва да се започне:
Автор: emil60 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 770 Коментари: 0 Гласове:
0



Най-честен е Азис: обявил 1 млн. доход! image Публикувана: Понеделник, 30-ти Ноември 2009, автор: 24 Часа; прочитания: 1386; коментари: 0 image

СНИМКА: БУЛФОТО

Васил Боянов, прочут като Азис, е една от малкото звезди, обявили доход за миналата година над 1 милион лева.

Вчера от приходната агенция заявиха, че проверяват парите, колите и имотите на звезди от естрадата, рока и попа. Освен това цивилни данъчни тръгват по кръчмите, за да следят дали изпълнителите прибират хонорари в плик и в пазви.

Искам да харча без страх това, което съм спечелил с талант и труд, обяви Азис в интервю за “24 часа”.

Икона на естрадата не обявил нищо 5 г.

Данъчни влизат в развлекателната индустрия, съобщиха вчера официално от НАП.

Акцията щяла да установи дали хората от естрада, поп, рок и фолк обявяват всичките си приходи и плащат ли данъци.

Офисите на приходната агенция преливали от сигнали, че певци и шоумени крият доходи. Вчера от приходната агенция уточниха, че проверяват 16 популярни имена. Инспекторите вече са извадили данни от данъчните им декларации за 5 г. назад.

От идната седмица инспектори ще се маскират като публика по заведенията, за да засекат размера на плащането кеш.

Първите проверки установили, че дори икона на българската естрада не е подавал данъчна декларация в последните 5 години.

Фолкдива пък декларирала 86 000 лв. за 2008 г., въпреки, че обиичайният й хонорар за участие не пада под 6500 лв. Инспекторите пресметнали, че тя най-вероятно е заработила към 700 000 лева.

По неофициална информация става дума за Преслава.

Шоумен, пробил с песни и нестандартна визия, се оказал отличник - той декларирал доходи над 1 млн. лева. По неофициална информация това е Азис .

Сред проверяваните били примата на българската естрада Лили Иванова, Васил Найденов, фолкзвезди от ранга на Ивана, Камелия, Десислава и други.

Опитахме се да се свържем за коментар с Васил Найденов, но телефонът му беше изключен. Неговият импресарио - Ивайло Манолов, заяви, че не знае подробности. “Васко сам се осигурява, аз не знам нищо повече”, каза Манолов.

При данъчните вече имало пълна информация и за колите на изпълнителите. Някои от возилата били собственост на автокъщи, но дадени на певците за реклама срещу договори.

Инспекторите са подготвили писма до службите по вписванията, за да установят с каква собственост разполагат звездите. След това имотите и колите им ще бъдат оценени и ще се сравят с доходите им.

При проверката се събирала и информация за всички доходи и имущества, включително банкови авоари и луксозни вещи.

При невъзможност певецът да докаже скъпите си покупки с официално декларирани доходи, се възлага ревизия, а укритите доходи се облагат с данъци. Ако при ревизиите изскочат доказателства за престъпления, материалите ще отиват в прокуратурата, уточняват от приходната агенция.

Наказанието за укриване на данъци в особено големи размери може да стигне до 8 години затвор.

Очаквало се проверките да приключат до месец.

"Нормално е агенцията за приходите да проверява всеки български гражданин, но звучи много грозно, ако фолкпевците бъдат обвинявани предварително, че крият данъци", заяви пък вчера собственикът на "Пайнер" Митко Димитров.

“При нас водим счетоводството на нашите изпълнители. Задължение на фирмата е да внася осигуровките и дължимите данъци. Ние питаме и изпълнителите дали имат приходи и от други места и източници”, уточни Димитров. Ако някой криел данъци, си било за негова сметка. Според него големият проблем не е в данъците на фолкзвездите, а в това, че държавата нехае срещу ширещото се пиратство, от което тя губи много пари, които не влизат в хазната. Губим и ние - дори се налага да затваряме музикални магазини.

Преди повече от 3 години имаше акция на столичната данъчна служба срещу фолк изпълнители. До този момент не са известни резултатите. (24часа)

Васил Боянов - АЗИС: Искам да съм честен, ще ги харча без страх

- Азис, знае се, че ти си една от българските звезди, декларирала доходи за миналата година над 1 милион. Но в същото време си и едно от малкото популярни имена, които почтено е посочил спечелилото. Защо го правиш?

- Защото искам да съм честен човек, искам да живея спокойно вместо да подскачам при всяко звънене на вратата и на телефона. Живея по начин, който да ме отличава от масата сънародници, и мисля, че успявам.

- Защо го правиш? Оказва се, че твои колеги с години не са подавали данъчни декларации. И ти можеш да си прибираш хонорара на ръка?

- Първо, работя в телевизия PRO.BG, в която всички договори са на светло и това е правило на целия екип. Аз не се страхувам да си харча парите. Смятам, че всеки успял българин трябва да е почтен и да разполага със средствата, които е заработил чрез таланта и труда си. Искам да дойде време, в което няма да е срамно да кажеш аз съм богат и спечелих своите пари почтено.

- Кога ще дойде времето, в което повечето българи ще казват това - аз съм богат и спечелих милиона си почтено?

- О, Господи! Дали ще сме живи?! Аз си мисля, че българите крият данъци, защото не вярват и се обезвериха, че техните пари отиват на правилното място. Не са убедени, че държавата се грижи адекватно за интересите им като граждани, като бизнесмени, като бъдещи пенсионери.

- Азис, къде би искал да отидат твоите данъци?

- Мислил съм си често какво се случва с платените данъци и къде бих искал моите пари да отидат. Може би за децата, които се нуждаят от лечение в чужбина и родителите им не могат или не знаят как да им помогнат. Като човек, който пътува много по света, искам нашите пътища да бъдат като европейските. Срамувам се, когато пътувам на участие из държавата и едва оцелявам между разбитите шосета. Ако България иска да запази достойнството ни - нека направи магистрали.

Лили Иванова: Не може да има чадъри

“Поздравявам Бойко Борисов за идеята да има данъчни проверки, включително и в нашата гилдия. За никого не трябва да има чадъри. Няма да се разсърдя, защото няма какво да крия и съм сигурна в моята истина. Имам лична счетоводителка, която оформя всичките декларации. Точна съм и коректна и към държавата, и към хората, с които работя. Не съм злоупотребила, не съм откраднала от никого. Уредени са и взаимоотношенията ми с "Мюзикаутор". Уви, има хора, които са като хиени. Но животните убиват, за да се нахранят, а хората - за удоволствие. Смятам да се посъветвам с адвокат за всеки случай, в който няма документи за щети.

Милко Калайджиев: НАП ме провери преди 2 години

Моята проверка свърши преди 2 години. НАП проверява имотното състояние за пет години назад. Моите доходи не са се променили през последните две години. Не се притеснявам, тъй като се осигурявам и регистрирам доходите си. (24часа)

Камелия: Не могат да ме изненадат

Ако реша да осиновя дете, ще е само ако го обичам, а не да крия данъци, заяви Камелия. Певицата допълни, че не се притеснява от данъчни проверки. Като гражданин смята, че тя също трябва да спазва законите на страната и да си плаща данъците. "Иначе как ще се оправи тази държава", коментира Камелия. И досега певицата плащала своите задължения и затова не могат да я изненадат подобни проверки.(24часа)

Ивана: Не се плаша, спазвам законите

Не се притеснявам от данъчни проверки. Мисля, че аз съм една от най-проверяваните през годините и досега не съм имала проблеми. Старала съм се да съм перфектна, защото хората ни вземат за пример. Спазвам законите като всеки гражданин на България. Затова не съм обидена, че ще има проверки. Освен това високите хонорари, за които се пише, че получаваме, са доста преувеличени. Ние се намираме в България и 6000-7000 лева на участие са много пари. Така че ще приема данъчните агенти с усмивка и готовност. Не бих осиновила деца, за да пестя законно от данъци. Ако се реша, ще е от чисто човешки чувства. (24часа)




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: emil60
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3310944
Постинги: 764
Коментари: 1064
Гласове: 5231
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031