Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.02.2010 22:39 - Заплювам си това интервю, а и Светлето си го бива, добре пита:
Автор: emil60 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1097 Коментари: 1 Гласове:
1



Къде са едни 27 млрд.? У Костов и костовчета image Публикувана: Понеделник, 15-ти Февруари 2010, автор: Светлана Йорданова; прочитания: 1330; коментари: 2 image Виж галерия 1 2 3 »

Никола Филчев си тръгва с такси, след като даде показания по делото “Бръмбаргейт” през септември 2006 г. СНИМКА: ДЕСИ КУЛЕЛИЕВА

Hе съм партия, че да дам протекция, не съм молил никого за нищо, най-малко за Алексей Петров ще моля МВР. Това заяви бившият главен прокурор Никола Филчев в отговор на упреците, че е осигурявал политически чадър за Алексей Петров.

В интервю за “24 часа” Филчев припомни, че Петров е назначен по предложение на ген. Атанас Атанасов със заповед на министър Емануил Йорданов в правителството “Костов”.

Костов не може да ми прости, че го разобличих като долнопробен крадец, шеф на разбойническата чета, твърди Филчев.

Според него от приватизацията за 30 милиарда в държавата отишли само 3, къде са останалите 27 милиарда, пита Филчев.

Бившият главен прокурор Никола Филчев: Опасен бях! Но за жените, и то преди години

- Г-н Филчев, в интервю пред "24 часа" вътрешният министър Цветан Цветанов заяви, че Алексей Петров е станал агент по ваша молба. Каза, че сте дали политическа протекция и санкция за това. Вярно ли е?

- Какъв политик съм, да не съм партия, че да дам политическа протекция. Хайде да видим сега какъв политик е главният прокурор?

- Молил ли сте Петров да бъде назначен под прикритие?

- Никога не съм молил никого за нищо. Кой е Алексей Петров? Най-малко за него ще моля МВР... Г-н Цветанов просто се е объркал. Очевидно не познава фактите. Като ги провери ще разбере, че Алексей Петров е назначен по предложение на директора на НСС Атанас Атанасов със заповед на министъра на вътрешните работи Емануил Йорданов в правителството на Костов. Просто някакво объркване има, г-н Цветанов не си е направил справката, слушал е лоши хора, които са го заблудили. Ако той прави това с цел да излъже и да манипулира общественото мнение, за да създаде настроение срещу мен, това е друг въпрос. Или има объркване или има целенасочена кампания за оклеветяването ми. Става дума за пари, може и някое посолство да се е намесило..

- А вие как смятате, Цветанов манипулира ли общественото мнение?

- Е, не смятам такова нещо. Смятам, че той е коректен човек. Сама разбирате, че главният прокурор няма никакво участие в процедурата по назначаване на един служител в НСС. Формално няма участие. Вероятно става дума за това дали от неформален порядък съм можел..., нали така?

- Да.

- И се твърди, че това става по времето на Петканов? Фактите говорят, че е станало по времето на Емануил Йорданов. Но нито Йорданов ми е близък, нито Атанасов, та да ги моля. Да кажем, че съм ги помолил, което не е вярно и е пълна лъжа. И какво от това? Вие сама не разбирате ли, че някой превърта? Очевидно не са проверени материалите. Защо вие не проверите този въпрос?

- Защо смятате, че министър Цветанов е подведен?

- Ами лоши хора, бе, тия които ги повтарят - атанасовци, костовци. Цялата работа сега е организирана от Костов. Не може да ми прости никога, че го разобличих като долнопробен крадец, шеф на една разбойническа чета. Какво направи той? С какво ще остане в историята? С приватизацията?

Приватизация на 30 млрд. държавно имущество.

И колко влязоха в държавата обратно - 3 млрд. Къде са останалите 27 млрд. долара? У Костов и костовчета. И сега с парите си дърпа лостовете, бута.

- Но обвинения и разследвания срещу него няма, не се стигна до дело...

- Не можа да се стигне до дело и ще ви кажа защо. Вземете "Балкан". Един самолет струва милион и половина долара. Имаше между 50 и 70 самолета, отделно имущество, бюра за продаване, линии, представителства, хотели в България. Три институции участват в продажбата му - Агенция по приватизация, Министерството на транспорта, МФ, подават си топката. Опитваме се да съберем документите, нищо не излиза. Това е факт. Иза колко продаде той целия "Балкан"? За 150 000 долара, колкото струва един среден апартамент в София. Така ли е? Защо не зададете този въпрос? Второ, какво направи този господин? Унищожи "Кремиковци". "Кремиковци" струва 1 млрд. долара. Той го подари на някой си Златев ли, Захариев ли, т.е. на себе си, защото парите отидоха в Италия при щерката. Сватът шеф на "Уникредито", тъй.

- Нека да попитам...

- Когато прокуратурата започна разследване по този процес, Костов подскочи: "Не, прокурорите не разбират, да не се месят в политиката, това са тънки неща, пазарна икономика, една стока струва толкова, за колкото може да се продаде. И тя може да се продаде за 1 долар". Няколко години след това собственикът продаде част от "Кремиковци" за 600 млн. долара, мисля, част, а целия струва 1 млрд. Значи фактите опровергаха Костов. После имаше дългове, ама дълговете той ги опрости. 400 млн. дългове той ги опрости. И къде са парите, под масата си ги разделиха с този, който го купува. Сега разбирате, че не може един крадлив циганин да се представя за честен и голям политик, като Стамболов... Очевидно не му харесва, че го разобличих.

- Знаете ли за разработката "Бизнесмени"?

- Нищо не ми говори това.

- Казват, че е била насочена срещу Алексей Петров и е била прикривана по ваше време?

- (Смях - бел.ред.) Това са някакви такива... как се казва, хипертрофия. Намерен е някакъв факт, след това е изопачен, преувеличен и изведнъж, казано от устата на някой важен човек, става страшна работа.

Каква е тази разработка? Като са я извадили, къде е било това МВР, къде е спало... Аз 4 години не съм там (бел.ред. - в прокуратурата).

- По ваше време имаше ли сигнали за участие на Алексей Петров в престъпна група. МВР твърди, че е ръководил такава група от 12 г.

- Аз питам тогава какво правеше г-н Цветанов, нали беше кадровик, докато беше в МВР. Той сигурно го е назначил.

- Кога е бил кадровик?

- Преди да стане помощник на Бойко Борисов, човекът беше кадровик. Какво правеше той там?

- Защо все ви свързват с Алексей Петров. Той охраняваше ли ви навремето?

- Това са лични работи и не е ваша работа. Не дължа на никого обяснения.

- Петров е публична личност, беше дори съветник в ДАНС. Помагал ли е за разкриване на организирани престъпни групи?

- Как може един секретен служител да работи с прокуратурата. Лъже, който ви го е казал. Не е възможно секретен служител да взаимодейства с прокуратурата. Няма такъв случай, докато аз бях главен прокурор.

- Притеснявате ли се? Ако ви извикат за свидетел по делото на Алексей Петров, ще отидете ли?

- Не се притеснявам. Ако и вие дойдете, ще ми е по-спокойно.

- Как да дойда, на разпита ви? Няма процесуална възможност журналисти да присъства на разпит на свидетели при досъдебно производство.

- Така ли?

- Значи все пак, ако ви извикат като свидетел на разпит, няма да откажете?

- Как ще откажа? То си е задължение на всеки гражданин.

- Знаете ли да има проверка срещу вас във връзка с акция "Октопод"?

- Питайте компетентните органи, какво ме занимавате мене с това.

- Г-н Филчев, отдавна наместват името ви в делото за убийството на ямболската адвокатка Надежда Георгиева? Ще отговорите ли най-накрая кратко и ясно на обвиненията срещу вас, че имате пръст в този случай?

- Нали ги обяснявах тези работи, пак ли да ви ги обяснявам?

- Кажете пак, явно не сме разбрали.

- Много сте разбрали, ама забравяте. Нали вие, журналистите, установихте, че по време на убийството на Надежда Георгиева аз съм в Либия заедно с министъра на правосъдието по въпроса за медицинските сестри. С държавния самолет, с фалкона, с един зам.-министър на здравеопазването и един служител на НСО. Знаете кога отидох, кога се върнах. Вероятно са разпитвали останалите, за да кажат кога отидохме. Има и документи кога е излетял правителственият самолет. Журналистите, които бяха на летището, видяха кога излетяхме. Кога е станало убийството - след това. Следователно - фактите опровергават. Повече за Надежда Георгиева не мога да ви кажа. Там нали има обвиняеми, Колев е между обвиняемите за това убийство, излезе и тази Димитринка.

- Вярно ли е, че сте я заплашвали, докато е била в България? Тя твърди...

- За какво мога да я плаша? Тя дава във вашия вестник пространни интервюта. Това вярно ли е?

- Всичко, което е написано, е вярно.

- Вдовицата на убития Николай Колев казва в интервюта, че пред нея сте признали за убийството на мъжа й?

- Казвам ви, фактите опровергават нейните твърдения.

- Вашата съвест чиста ли е за тези случаи?

- Какво чиста, да не ми е мръсна, че да я чистя? За прокурора Колев нали давах публични обяснения, след като го убиха. Говорих по телевизията в предаването "Всяка неделя" с Кеворкян. Аз най съм заинтересован да заловят убийците му.

- Имате ли своя версия за това кой уби Николай Колев?

- Имам, разбира се.

- Ще я кажете ли?

- Да. Взел е пари от Сретен Йосич, за да го пусне, но както виждате, не успя. Това е една от версиите, според мен е много достоверна.

- А за акция "Наглите", а после за операция "Октопод" какво ще кажете?

- Аз много не се интересувам от тези теми. Нямам информация, но съм малко смутен. Питам се каква процесуална цел преследва да каниш телевизии, посред нощ да снимаш.

- Съжалявате ли, че бяхте главен прокурор? Че изобщо приехте тази длъжност.

- За нищо не съжалявам. Смятам, че съм работил по закон, по конституция и съм си изпълнявал ролята даима разделение на властите. Както Монтескьо казва: "Власт възпира власт" - да има контрол върху изпълнителната власт, защото, г-жо Йорданова, полицията е най-добрият помощник на правосъдието.

Но когато полицията започне да решава вместо съда, човешката цивилизация е в опасност.

- Защо, г-н Филчев, се създаде впечатление в обществото, че прокурорите се страхуват от вас, че полицаите се страхуват?

- Не знам, не знам защо се страхуват.

- Вие опасен човек ли сте всъщност?

- Ами малко съм опасен.

- За кого?

- Бях опасен, но като по-млад, за жените, преди много години. Сега вече съм напълно безопасен.

- А как се справя според вас г-н Велчев?

- Нямам впечатление от работата му.

- Все пак като гражданин?

- Е, и като гражданин, и като селянин нямам впечатление.

- Независима ли е съдебната система в момента?

- Е, такива генерални оценки да не правим, откъде да знам? Общо взето съдии, прокурори, следователи, дознатели - това са отрудени хора, мачкани. Всеки тормози, всеки вика, че си зависим, като не му обслужваш интереса.

- Вас притискаха ли ви да обслужвате нечии интереси?

- Разбира се. Първо Костов: На Татарчев ще му образуваш дело? - Защо? - Защото е престъпник. Това няма да стане. Защо? Защото не е извършил престъпления.

А знаетели Костов каква вила има в Милано...

Как тормозеше този пълния, който умря, как се казваше, Александър Божков: "Ще му образуваш дело..."

- Кой ви тормозеше за това, Костов ли?

- Костов най-много е ходатайствал за назначения, за повишения и за даване под съд на негови другарчета.

Спомням си веднъж морала на министър-председателя. Звъни, свързват го, при него е Захари Желязков, шефа на Агенцията за приватизацията. Вика: "Абе, моля ти се да уредиш среща на Захари Желязков с наблюдаващия прокурор". Казвам: "каква среща, нали вие изпратихте материали и упражнявахте неправомерен натиск да му се образува следствие. Обаче така или иначе наблюдаващият прокурор е стигнал до този извод. За Пламен Радонов..

- Какво за Радонов?

- Ходатайстваше да се образува следствие.

- Защо? Те не бяха ли негови хора?

- Питайте го него сега, те са му се отчитали редовно.

- На вас предлагали ли са ви подкупи, г-н Филчев?

- За съжаление, не.

- Защо?

- Кой ще ми предложи на мене подкуп? Вие бихте ли ми предложили подкуп?

- На никого не предлагам, не ми е в стила.

- Е, добре, ето не става.

- Не сте искали някакви допълнителни мерки за сигурност?

- Не ми се полагат, защо да искам? Не ми е минавало и през ум да занимавам някого с личността си. Мен ме охраняваше НСО.

- С кой министър на вътрешните работи се работеше най-добре?

- Няма да ги градирам нито по красота, нито по интелект. Бонев не е ли личност? Румен Петков не е ли личност?

- Ами вие кажете, познавате ги отблизо.

- Хора с качества са, това са все личности със своите особености, личности от висок ранг. Да не говорим за проф. Петканов, много сериозен човек, отговорен.

- Защо бягахте от публичност като главен прокурор?

- Въпрос на характер, едни са така, други - иначе. Едни обичат сутрин, ако не им почне денят в 6 часа с телевизията, с интервюта, някак си им е криво. Пък трябва да завършат вечерта с приеми. Въпрос на характер. Сигурно от малко дете още, кой както е, един с книгите, друг обича телевизията.

- Защо се въздържахте да влезете в политиката? Бяхте посланик в Казахстан...

- Не ме интересува, аз съм на възраст вече. Животът е кратък, живях повече от баща ми, трябва да умирам, даже много живях.

- Баща ви до колко години живя?

- Татко умря на моите години.

- Нямам впечатление да сте стар?

- Е, вие нямате, ама аз съм. Време ми е да умирам, имам си задължение.

- Много песимистично...

- Един тъй, друг иначе.

- Бяхте посланник в Казахстан. Говори се, че сега преподавате право в Германия?

- Това са житейски, при това лични неща, нямам намерение да коментирам.

- Вярно ли е, че като преподавател в УНСС сте били много строг, много сте късали студентите?

- Вярно е. Смятам, че не трябва да се произвеждат негодници, които не знаят. Като си научат, ще го вземат изпита.

- Има ли шанс новите студенти да прилагат по-добре правото от старите?

- Новото поколение по-добро ли е от старото поколение? Питайте някой професор по философия.

- А неизвестните неща, за които знаете от времето, когато бяхте главен прокурор, ще ги кажете ли един ден? Бихте ли написали книга?

- Никога, никога.

- Защо?

- Защото не са за казване.

- Какво ще почувстват хората, ако разберат истината?

- Отвращение от мръсотията в държавния и политическия живот, това ще почувстват.

- Прокуратурата няма ли достатъчно власт да я спре тази мръсотия?

- Ами няма, разбира се. Я вижте Костов какво бърбореше всеки ден - прокуратурата да мине към изпълнителната власт.

- Отвращение, казвате, това стряска.

- Разбира се, само отвращение, включително и от морала на отделни много важни личности, които толкова добре познавам, че не ми се ще да говоря.

- Бихте ли ги посочили?

- В никой случай. Например нещо, което не мога да приема, е този вестник "Галерия", който го свързват с Алексей Петров. Говорят за съпругата на Цветанов... Така не се говори.

- Какво за съпругата на Цветанов?

- Нещо писали за нея. Личният живот не се коментира нали, това е крайно недопустимо. Личният живот има една граница, не се влиза там. Може ли да коментираме колко пъти ходим по малка нужда, да тръгнем под чаршафите да разгледаме нещата, технологията как става, това не се прави. Просто има теми, които нормалните хора не коментират. Не се правят така нещата.

- Защо според вас за 20 години държавата не се справи с организираната престъпност? Не можаха да ги приберет босовете?

- Ами да приберат Костов, значи ще имат успех.

- Като слуша човек как говорите за Костов, могат да ви обвинят, че имате лично отношение. Дела срещу него няма.

- Е, няма. Той е министър-председател, не подписва. Има дела срещу 10-ина негови министри.

Това не ви ли харесва? Или тогава, когато повдигнаха обвинения, беше много лошо. Ако днес прокуратурата повдигне обвинение срещу министри е много хубаво.

Ако беше по-ефективна съдебната система, щеше да има и по-добри резултати. Има проблеми в съдебната система. Но чух, че някои са се оплакали много като Софиянски. Много обеднял след спечелването на делата си в съда.

- Пред кого се оплакал?

- Пред познати, охарчил се много.

- Дайте съвет, как да се оправи съдебната система?

- Моля ви се, не се занимавам със съвети, с препоръки. На кого мога да ги давам? На държавата, на обществото. Кой съм аз? Един скромен пенсионер.

- Има ли успешен премиер?

- Очевидно е, че Бойко е човекът, от когото много се очаква. Дано да има успех.

- Одобрявате ли действията му?

-Защо да не ги одобрявам? Ясно е, че му липсва опит, кой е бил министър-председател. Навремето и Костов тръгна с умение да управлява нещата, но за съжаление, проблемът при него е с морала. Иначе няма съмнение, че има качества на управленец.

- Какво ще пожелаете на Борисов?

- Да си проявява добрите, а не лошите качества.



Тагове:   интервю,


Гласувай:
1



1. zaw12929 - Истинаата ли търсим или някаква ...
17.02.2010 22:49
Истинаата ли търсим или някаква разлика
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: emil60
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3317745
Постинги: 765
Коментари: 1064
Гласове: 5233
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930